HyperX Cloud Flight S recension

HyperX Cloud Flight S recension

Detta gaming headset är ett trådlöst headset ifrån HyperX som är bland den största tillverkaren utav gamingutrustning i världen.

Ljud

När det kommer till ljudet i detta gaming headset har HyperX tillverkat ett trådlöst headset med specialjusterat virtuellt 7.1 surround ljud som gör spelet mer verkligt. Ljudet har en impedans på 32 ohm och använder sig utav en 2,4 GHz radiofrekvens för att fungera trådlöst, denna teknik gör att ljudet blir otroligt bra trots att det är trådlöst. Vi kan konstatera att för att ljudet ska vara så bra som möjligt är det virtuella 7.1 ljudet ett måste att vara på slaget. Annars är ljudet mediokert för ett gamingheadset.

Mikrofon

mikrofonen är både TeamSpeak- och Discord-certifierad vilket gör att du kan vara säkrare på att dina vänner kan höra dig klart och tydligt utan brus eller störningar.  Det är dock helt klart inte den bästa micen för ett gamingheadset och förmodligen inte en bra mikrofon om du tänkt spela in mycket eller streama. Men mikrofonen är helt klart godkänd för vardaglig gaming med vännerna.

Funktionalitet

Vad som är unikt för detta gaming headset är att du kan enkelt justera balansen mellan chatt och spel med integrerade kontroller vilket gör att du kan tillexempel höja spelets ljud när det är dags att fokusera. Detta är bra mycket enklare än att lämna spelet och gå in och ändra volymen genom inställningarna. När det kommer till komfort är detta gaming headset väldigt ergonomiskt eftersom kuddarna är tillverkade utav extra fylligt viskoelastiskt skumgummi som sedan är omslutet med konstläder. Detta resulterar i kåpor som inte blir för varma, är komfortabla och håller bra kvalité.

bästa gaming headset

Batteri

Cloud Flight S har upptill 30 timmar batteritid vilket är väldigt bra för ett gaming headset. Vad som är även värt att tillägga är att detta gamingheadset kan laddas trådlöst med Qi-laddning vilket ger smidigare laddning.

Bästa processorn 2020
Köpguider

Bästa processorn 2021